Durbuy en Kasteel petite somme - Reisverslag uit La Roche, België van Jose schans - WaarBenJij.nu Durbuy en Kasteel petite somme - Reisverslag uit La Roche, België van Jose schans - WaarBenJij.nu

Durbuy en Kasteel petite somme

Door: jose

Blijf op de hoogte en volg Jose

16 Mei 2009 | België, La Roche

Heel mooi weer vandaag dus goed dat ik het programma had omgegooid want in durbuy is alles buiten. Heel mooie tuinen met buxessen in allerlei vormen geknipt. Een heel mooi kasteel en leuk dorp met terrasjes en winkeltjes. Daarna naar petite somme een mooi kasteeltje waarover ik op internet had gelezen dat india's was ingericht. Bleek het van de Hara Krishna beweging te zijn, die daar ook wonen met honderd mensen en die daar rondleidingen in het kasteel geven, er is ook een restaurant bij en een winkeltje met veel boedha en hindoe beelden. En een bakkerij. Je kreeg eerst een film over de oorsprong van de hara krisna en daarna een rondleiding door het kasteel vond het wel erg lang was 1 1/2uur die rondleiding maar ik weet nu alles over hun leven natuurlijk. Die staan dus iedere morgen meer nacht om 4uur op en dan gaan ze bidden van 5 tot 7uur. Dan eten en dan gaan ze nog samen chanten iedere dag een ander vers. Ze hebben allemaal een taak binnen hun gemeenschap en eten in een grote tent die achter het kasteel staat lijkt me swinters maar koud. sávonds gaan ze nog een keer bidden na het eten en dan gaan ze rond 9uur al naar bed. Dus ze doen niks anders als bidden werken eten en slapen eigenlijk. Zoals in kloosters denk ik ook het geval is, gehele afzondering geen tv, mannen en vrouwen apart, pas als ze getrouwd zijn gaan ze uit de gemeenschap apart wonen maar blijven ze verder wel alles hetzelfde doen. Was wel erg lang maar vond het toch wel mooi om te zien daar binnen.
Naderhand nog bij een ander kasteel wezen kijken maar omdat die rondleiding zolang had geduurd kon ik daar niet meer naar binnen. Dus heb alleen maar wat buiten gekeken.
Moest toen nog best een eindje terug rijden, en heb toen gewoon maar een frietje gegeten naderhand.