Dublin 2 - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Jose schans - WaarBenJij.nu Dublin 2 - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Jose schans - WaarBenJij.nu

Dublin 2

Door: jose

Blijf op de hoogte en volg Jose

01 September 2008 | Ierland, Dublin

Had geluk vanmorgen want de zon scheen weer net als gisteren en eergisteren trouwens, maar voor die rondrit was dat wel fijn. Vanmorgen eerst bij toeristinformatie een dagkaart voor de bus gehaald, en besproken voor morgen, kan weer niet op die naam komen, maar is ook iets onverklaarbaars als stone henge. Dus daar ga ik morgen heen, is georganiseerde reis. Ben daarna meteen op die bus gehopt. Is boven voor wel overdekt en achter open. Maar zat lekker in het zonnetje achter, je krijgt een koptelefoon die als gids dient en je verteld wat je onderweg allemaal ziet. Ben er niet meteen bij het eerste al afgehopt maar heb eerst die rondrit bijna kompleet meegereden. We kwamen op bijna op het laatst ergens langs wat niet al te ver was van het hotel maar wat ik nog niet gezien had dus dat heb ik eerst bekeken, was o.a. het parlementsgebouw. Ben toen eerst wat gaan drinken want had ontzettende dorst dus even een BurgerKing ingeschoten ze haden hier monzarellasticks met tomatenketchup binnenin gebakken die waren wel lekker, was ook maar effe een tussendoortje he! En had al een paar dagen geen soep meer gegeten dus was blij toen ik ergens anders soep tegenkwam. Waren met de bus ook door een straatje gekomen vlakbij wat ik nog niet gezien had met souvenirwinkeltjes dus daar nog effe gekeken. Toen weer op de bus gehopt, en toen naar het Dublin castle gegaan. Daarna weer op de bus gehopt en toen uitgestapt bij de hele oude gevangenis, heb daar een rondtour met gids gemaakt. In die tijd was het nog echt verschikkelijk om naar de gevangenis te gaan, ze zei dat er eigenlijk maar 100 gevangenen inkonden maar er zaten er 3000. Eerst kom je in het oudste gedeelte echt verschikkelijk. Daarna steeds nieuwere. Daarna ruimte waar gevangenen werden gebracht vlak voor executie. Daarna de buitenplaats waar de executie plaatsvond op de foto staat daar een zwart kruis waar de gevangenen stonden. Daarna werd ik weer vrijgelaten want was achteraf toch volkomen onschuldig. Daarna weer gehopt en toen na een tijdje rondrit weer door een heel groot park wat 2x zo groot is als het park in New York. Kom je nog langs het oorlogsmuseum, daar ben ik niet naartoe geweest. Wel bij de volgende stop omdat ik daar een mooi gebouw had gezien smorgens. Had trouwens vantevoren wel effe een buitje gehad dus moest effe binnen in de bus. Maar toen ik uitstapte was het weer droog. Had smorgens ook een grote winkelstraat gezien waar ik nog niet geweest was, en daar zouden wat aparte winkeltjes moeten zitten. Kwam daar ook een fairyshop tegen en nog ergens anders wat fairy's die ik ook heb.Maar geen kitchenfairies nog niet. Nog wat andere leuke winkeltjes en nog een overdekt winkelcentrum en een markt. Als je dan die straat uitliep kwam je weer op die andere winkelstraat uit waar ik al was geweest. Zag op de hoek een zelfbedieningsrestaurant en had ondertussen weer honger dus binnen effe kijken wat ze hadden. Had al lang geeen aardappelpuree meer gehad en die hadden ze daar wel. Dus had vis met puree en nog gebakken aardappeltjes en erwtjes met worteltjes en thee voor 11 euro samen dus dat valt best wel mee vindt ik. Vindt het trouwens niet kloppen dat ze zeggen dat Ierland het 2e duurste land zou zijn, engeland is veel duurder. Vindt het trouwens wel makkelijk om weer gewoon met euro's te betalen. Ben na het eten nog het trinitiecollege wezen bekijken was op de terugweg naar het hotel, was ook wel mooi om te zien. Ben vandaag weer in een ander internetcafe iets dichterbij het hotel. Morgen dus het verslag over die busreis naar die ronde onverklaarbare dingen waar ik nu de naam niet meer van weet, maar zal hem vanaf morgen niet meer vergeten denk ik. Tot het volgende verslag.

  • 01 September 2008 - 21:39

    Cobi:

    Wat heb je al veel gezien zeg. Het is erg leuk om zo door foto's en verslagjes jouw reis te kunnen volgen.

  • 02 September 2008 - 08:37

    Krystle:

    hey mamsleuk om je verhalen te lezen! je maakt wel veel mee zo! hihi

  • 02 September 2008 - 15:25

    Gonnie:

    wat een enge gevangenis maar wij hebben hem inderdaad al eens in een film gezien
    groetjes gonnie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Jose

Actief sinds 26 Aug. 2008
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 17612

Voorgaande reizen:

04 September 2018 - 11 September 2018

Marokko

09 Mei 2009 - 14 Mei 2009

ardennen

Landen bezocht: