Oh my god they kilkenny - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Jose schans - WaarBenJij.nu Oh my god they kilkenny - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Jose schans - WaarBenJij.nu

Oh my god they kilkenny

Door: jose

Blijf op de hoogte en volg Jose

03 September 2008 | Ierland, Dublin

Vanmorgen iets later op dan gisteren maar toch vroeg, had in de folder van de bus naar Kilkenny gezien dat de bus tot september reed en wilde eerst bij toeristinformatie vragen of hij nog wel reed, tot vrijdag reed hij nog zei ze. Dus daarna meteen naar de bushalte gelopen om zeker te zijn waar ik op moest stappen. In die hoek had ik nog geen foto's gemaakt dus daar had ik nog wat tijd voor. Er staan daar een paar beelden ter herdenking aan de armoede die hier vroeger is geweest en de honger mensen weg jaagde over heel de wereld. Was dus mooi optijd voor de bus, om kwart voor 11 vertrok hij. Ze hadden bij informatie gezegd dat er een rondrit bijzat en dat het 20euro koste. Ik weet niet of ik die rondrit heb gehad want de bus kwam op de hoofdstraat bijna langs alle bezienswaardigheden maar ik hoefde dus maar 14euro te betalen retour voor 2x 2uur in de bus zitten dus dat valt wel mee voor zo'n lange tijd. Onderweg mooie natuur gezien langs de kanten van de weg alleen kwamen we regelmatig door een regenbui soms heel hard hoopte maar dat het in kilkenny niet meer zou regenen. Was dus gelukkig droog toen ik daar aan kwam. Maar ik had dus het kasteel langs de hoofdweg gemist omdat ik eruit moest en daarop zat te letten om uit te stappen. Was dus eerst linksaf gegaan en kwam in een winkelstraat links daarvan was een grote kerk, maar was niet echt bijzonder. Was ook nog een winkelcentrum waar ik doorgelopen heb. toen ik terugliep zag ik dus het kasteel waar ik eigenlijk voor kwam staan. Was echt heel mooi, was net foto's aan het maken begon het te regenen, maar niet getreurd er was een rondleiding door het kasteel
binnen. Dus die eerst maar gedaan, duurde 50min. was wel mooi, maar kan vanbinnen toch niet tippen aan het kasteel van King George, je mocht dus binnen weer niet fotograferen wel jammer. Een van die kinderen van die daar gewoond hebben ik geloof dat ze louise hete is op 8jarige leeftijd stom he, getrouwd met willem van oranje(willem of orange)de 3e zei ze.Dus zit verbonden met ons koningshuis. kasteel heeft een tijd leeggestaan totdat weet zijn naam niet meer oudere man het kasteel wilde laten restaureren hij heeft zelf het einde van de restauratie niet meer meegemaakt. Daarna kwam het in het bezit van het rijk. Na de tour scheen de zon weer en kon ik dus doorgaan met foto's maken. Heb nog een kerkje bekeken met een ruine erbij, wat gegeten en ben daarna in nog een ander winkelcentrum geweest, toen was het alweer tijd voor de laatste bus naar Dublin terug om 17.50uur er reden er smiddags maar 2 terug. Weer dat mooie uitzicht onderweg met zonnige gedeelte en af en toe regen hier was het weer droog, dus heb nog best geluk gehad als je zag wat er onderweg naar beneden kwam. Net gegeten bij charlie's dat is een thay maar ziet een beetje uit als macdonalds, eten was goed heet trouwens.En nu dus weer in het internetcafe. Morgen alweer de laatste dag hier, ga rond half 2 met de bus naar het vliegveld waar ik om 5uur vertrek naar Liverpool, ze hadden gisteren gezegd die gids, dat je er zeker 2uur vantevoren moest zijn vanwege alle controles die je krijgt schijnt hier heel erg te zijn.
O, was gisteren nog naar die film van Mamma Mia geweest was echt een hele leuke film, moet je zeker gaan zien heb veel gelachen. Denk niet dat er morgen al een berichtje komt maar anders denk ik wel overmorgen.

  • 03 September 2008 - 21:47

    Gonnie:

    ik vind het toch wel een mooi kasteel en die beelden zijn ook heel mooi groetjes gonnie

  • 03 September 2008 - 22:30

    Gonnie:

    ik heb je video,s ook nog even bekeken,die van het kasteel is erg mooi
    groetjes gonnie

  • 04 September 2008 - 14:37

    Cobi:

    Toch weer een hele mooie dag gehad zo te lezen en geluk met het weer, dat jij het net overal droog hield. Goede terugreis naar Engeland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Jose

Actief sinds 26 Aug. 2008
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 17613

Voorgaande reizen:

04 September 2018 - 11 September 2018

Marokko

09 Mei 2009 - 14 Mei 2009

ardennen

Landen bezocht: