Nottingham - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Jose schans - WaarBenJij.nu Nottingham - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Jose schans - WaarBenJij.nu

Nottingham

Door: jose

Blijf op de hoogte en volg Jose

08 September 2008 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Eergisteren met de trein van liverpool naar nottingham gegaan, was wel een probleem want er waren werkzaamheden aan het spoor. Dus moest 2x overstappen bij de 2e overstap reed de trein die ik moest hebben niet, dus moest het laatste half uur met de bus was dus een reis met hindernissen, heb toen in nottingham maar een taxi gepakt want was ver lopen naar hotel en was in zo'n oude taxi dus wel leuk. Hotel was best mooi dus dat was wel goed. De volgende morgen na het ontbijt meteen naar Nothingham castle was meteen om de hoek dus hoefde niet ver te lopen, was volgens mij de eerste die morgen was nog erg rustig en de mensen die verkleed waren stonden nog niet in gareel. Was wel mooi om te kijken, alleen jammer dat het er niet meer uitziet zoals het er vroeger uitzag is ooit afgebrand alleen de buitenmuren zijn nog van die tijd, degene die er daarna is gaan wonen rond 1700 ongeveer geloof ik heeft het huidige kasteel op de zelfde plaats laten bouwen. De tuinen rondom het kasteel waren ook mooi. Ben daarna naar de story of Robin Hood geweest, was wel leuk, je gaat in eer wagentje rond, en daar zie allemaal voorstellingen van poppen van de tijd van Rohin Hood en wordt het verhaal verteld, daarna in het forest gezeten en effe koffie gedronken uit ouderwetse beker. Daarna naar de Caves van Nottingham geweest de ingang zit middenin een groot winkelcentrum. Je gaat dan met een gids naar beneden met een helm op en daar krijg je ook weer voorstellingen van poppen en het verhaal erbij. Het werd gebruikt als leerlooierij en hoe ze dat deden wil je eigenlijk niet weten. Maar goed toch maar, in grote bakken ging van alles in dieren afval,poep en pies need I say more. dus dat was een vreselijke stank daar vroeger. Later in de oorlog zijn de grotten ook als schuilkelder gebruikt er lagen nog gasmaskers die je op mocht proberen.
Verder daarna nog wat gebouwen in de stad bekeken en wat winkels weer er is hier een hele leuke schoenenwinkel die zie je overal in iedere plaats Schuh heet die echt leuke schoenen maar kijk nog wel in portsmouth daar zitten ze ook. Zo heb weer wat tijd je moet hier per half uur kopen in de bibliotheek van nottingham dus net was mijn geld effe op. Ga dus vanmiddag als alles deze keer met de trein wel goed gaat terug naar Bristol naar mijn auto bij het vliegveld. Heeft hier heel hard geregend die dag dat ik in liverpool was, en hoorde dat er in birmingham waar ik langs moet ook nogal wat gevallen is. Onderweg hierheen stonden ook veel laag geleden velden onder water maar nog niet tot aan het spoor. Sommige koeien en schapen stonden op een klein stukje hogergelegen groen. Dus hoop maar dat alles goed gaat. Ga zo proberen een paar foto's erbij te zetten maar zal niet zoveel worden denk ik. Tot volgende verslag zal wel overmorgen pas zijn misschien.

• 09 September 2008 - 17:23

Cobi:

Ha die José,

Nottingham lijkt me ook zeer de moeite waard. Heb nog steeds geen idee waar wij volgende week terecht gaan komen.
    Doei.